Näin 6Aika on vaikuttanut yrityksiin: Eeedo ja monikanavainen asiakaspalvelu­järjestelmä

11.08.2020 | TampereUutiset
Cover for article 'Näin 6Aika on vaikuttanut yrityksiin: Eeedo ja monikanavainen asiakaspalvelu­järjestelmä'

Eeedo voitti vuonna 2019 Slush Partyssa Nordic Startup Schoolin pitchauskilpailun. Toimitusjohtaja Arttu Kalli keskellä. Kuva: Business Tampere/ Mirella Mellonmaa.

Minkälainen tuote teillä on?

”Eeedo desk on monikanavainen asiakaspalvelujärjestelmä. Helpotamme asiakkaidemme tehtävienhallintaa ja parannamme heidän asiakkaidensa kokemusta yhdistämällä kaikki kontaktit eri kanavista samaan työkaluun. Eeedo desk yhdistää kommunikaation asiakkaan taustajärjestelmissä olevaan asiakastietoon. Esimerkiksi puhelut, sähköpostit, chatit ja somekanavat ovat suoraan käytettävissä Eeedo deskistä.”

Minkä 6Aika-hankkeen toiminnassa olitte mukana ja miten käytännössä?

”Olimme mukana Nordic Startup School -sparrausohjelmassa, jota Kasvun ekosysteemit -hanke on järjestänyt Tampereella. Ohjelmassa kehitetään yritysten toimintaa eri mentoreiden pitämissä sparraustyöpajoissa. Ohjelmaan kuului myös keskusteluja mentorien kanssa ja paljon itsenäistä tekemistä. Nordic Startup Schoolin käyminen auttaa yrityksiä saamaan rahoitusta ja nopeuttaa kansainvälistymistä. ”

Mitä hyötyjä saitte hankkeeseen osallistumisesta?

”Parasta oli pysähtyminen yrityksen kehittämiseksi. Normaalissa hektisessä työpäivässä kun ei jää aikaa kehittämiselle. Ohjelma pakotti pysähtymään ja ottamaan aikaa tälle. Saimme selvennettyä strategiaamme ja fokusoimme toimintaamme Eeedo desk -tuotteeseen.”

Miten tuotteen kehittäminen on jatkunut ohjelman jälkeen?

”Olemme jatkaneet tuotteemme kehittämistä ja markkinointipanostuksia. Lisäksi olemme saaneet merkittäviä uusia asiakkuuksia. Eeedo desk -järjestelmällä hoidettiin esimerkiksi koronapandemian riskiryhmien kontaktointia Pohjanmaalla. Olemme palkanneet alkuvuodesta kaksi uutta henkilöä tiimiimme.”

Minkälaisia tavoitteita teillä on tulevaisuudelle?

”Kasvamme vuonna 2020 vähintään 100 prosenttia edellisestä vuodesta. Meillä on ensimmäiset ulkomaiset asiakkaat Pohjoismaissa ja Belgiassa ja aloitamme määrätietoisen kansainvälisen myynnin syksyllä. Etsimme operaattori- ja integraattorikumppaneita, joiden tuotevalikoimaa Eeedo desk täydentää yhdistämällä puhekanavaan muut sähköiset kanavat. Jatkamme myös tiimimme vahvistamista tuotekehityksessä ja erityisesti myynnissä.”

Kysymyksiin vastasi Eeedon toimitusjohtaja Arttu Kalli.

eee.do